Vet ni vad jag är irriterad, rent ut sagt förbannad på?
Människor som påpekar att folk är feta. Människor som på riktigt kan se en annan människa och viska till den brevid att "herregud, att man tillåter sej själv bli sådär". Människor som mår illa över att andra inte har kontroll, ångest över att se ut "sådär". Jag tycker det är så jävla vidrigt. För vet ni vad? Det är precis samma sak som när nån man kommenterar när man går förbi "hello sexy, vilken fin kroooooppp". HAR JAG BETT OM DIN ÅSIKT? Nej. Jag kan inte förstå att man kan bli så upprörd över hur någon annan ser ut, att man väljer att lägga så otroligt mycket energi på det. Att man istället för att uppskatta och se vad som är positivt och fint omkring dej, så ska man klaga på att nån väger några kilo för mycket och må bra över att man själv minsann "har kontroll". Och hur fan vet du om den här människan kanske är på väg till ett hälsosammare liv, eller har en sjukdom som gör att man ser ut såhär, eller rent ut sagt mår skitbra inombords och vill ha sin kropp sådär? Vem bryr sej?! Att det kan sticka så mycket i ögonen på folk gör mej så himla ledsen. Att man ens ser sånna saker gör mej ledsen. Jag har väl aldrig gått ut på stan och sett en människa och tänkt att fan tänk att tappa kontrollen sådär. Nej, jag har gått ut på stan och tänkt gud vad härlig kassörskan på ICA var idag, och vilken söt hundtant som gick med sin lilla hund och vilkent fint väder och vilken fin cykel och fan vad härligt att man har två fungerande ben. Inte fan stör det mej om nån vill vara lite tjockare än alla andra eller inte PUNKT.
 
Hehe dagens insikt som jag vaknade med idag. Njut av era liv och ingen annans, adjö och puss!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej