Åhå jaja, idag sålde H&M sina "Fashion agains aids" tröjor, designade av kändisar . Linn informerade mej om det på bilden & direkt när vi hade slutat for jag dit o haffade det som var kvar . De kostade bara 129 kr & 25% går direkt till AIDS/HIV organistaioner & till att informera om skydd och medeciner . Alltså en jävligt bra anledning att shoppa lite & bidra med något bra .  Jag fick med mej en mycket cool herrtröja av Tibaland & fick boka den enda snygga tjejtröjan som var kvar av Catherie Hamnett :

   

Synd bara att vi fick höra att man i Kenya som är det mest informerade landet i Afrika om AIDS & HIV, struntar i att ta medeciner . Det finns ingen medecin som gör att sjukdomen helt avstannar, men den fungerar som en bromsmedecin . Tydligen tkr många av de smittade att de inte har någon större anledning till att leva ett längre liv och vem kan klandra dem ? Dåligt med pengar, mat, jobb & nu senast blev 300 kvinnor och barn instängda i en kyrka och uppbrända . Låter inte som ett ställe som jag skulle vilja leva så mkt längre på ? Det sjuka är ju att de överför sjukdomen till sina barn o på så sätt sprider den vidare . Åh jag kan inte rädda världen och det gör mej illamående att sitta här med en dator i knät som kostar lika mkt som mat till en familj i flera månader där nere . Det är så sjuka kontraster vi lever i !

Så, dagens filosofi & välgörnehet .Gör det ni med ! puss

5 kommentarer

Maria!

31 Jan 2008 18:03

Nämen, det där har jag helt missat. Vill också shoppa och kunna göra något bra samtidigt! Men nu är säkert alla slut. Whatever, det märks! (: Hoppas du mår bra!

Malin

31 Jan 2008 18:53

Jaja, det finns fortfarande att köpa över internet :)do it, do it ! jag mår bra & hoppas du lever o frodas, vilket du gör enligt din blogg :D

paulina.

31 Jan 2008 19:28

Köpte också. Ville verkligen ha timbaland tröjan men hade bara råd med en under förmiddagen sen nä'r jag kom tillbaka med mer pengar var allt slut! förjävligt.

Lulu Rose

31 Jan 2008 19:37

Köpte också, fast 3 st. Håller med, är det hemskt att folk inte är medvetna om alla problem som pågår, speciellt i länder i Afrika. Sist läste jag att en afrikansk präst hade gått ut i media och sagt till människor att inte ta emot kondomer från "vita" för att dem är smittade med AIDS! Sånt är så himla sjukt. Inte undra på att vi inte kan få stopp på det...vi möter ju bara motgångar hela tiden.

Malin

31 Jan 2008 21:23

Lulu: Men herregud vad sjukt! gud vad arg jag blir :@ men hey, vi kan iaf göra ngt :)

Kommentera

Publiceras ej