Hehehe måste dela med mej av en rolig eller orolig sak som hände i lördags morse . Jag vaknar av att en liten man knackar mej på axeln, säger "hur känns det att vakna upp i min säng" & fnissar. Jag dör lite & den fortsätter med "you've been tobeynized" . Ångesten var oundviklig förstår ni väl . Men tur som jag har så bor jag ju faktiskt i ett kollektiv & incest är inget att tänka 2 gånger på . Så - då har vi alltså tagit bloggen ett steg längre mina vänner, tyck vad ni vill så gör jag också det .
För övrigt kom jag hem efter 13 timmars jobb klockan 3 på natten i lördags & möts av 3 skrikande norrmän & en stoltz på vårt rum . De skrattade konstant i en timme åt våra svenska matlådor & det faktum att vi svenskar har klumpat ihop oss i små lägenheter för att bo billigt & överta norge i smyg . Vill också tillägga att en av dem var hennes chef . Mkt seriös arbetsmarknad här i Oslo! Här kommer en liten bild jag hittade på vår ingång förresten , se och njut!




2 kommentarer

mikaelalala

23 Sep 2009 17:58

haha det sjukaste malin! jag är ju student å sånt och så i min MKVkursklass går en tjej (av 96elever) som jag började snacka med när vi lunchade några från klassen, det visar sig att hon har bott i nacka och sen flyttade hon till oslo, till det svenska kollektivet :O där trivdes hon fint, förutom på vintern då det inte fanns någon värme så de fick ta på sig mössa och vantar när de skulle gå på toa på natten. om ni börjar vantrivas (hon sa att man i efterhand inser att det finns så mkt bättre boende för samma kostnad) ska ni gå in få typ finn.nk och kolla lägenheter, de hittade nämligen en lägenhet för samma pris om rummet i kollektivet. ett tips bara! hon sa att det var skitkul att bo där, då tänkte jag på dig och att du har roligt, typ :) haha oj vad långt det blev nu! pussi

OLLE

30 Oct 2009 18:59

DÄR SKA JAG GÅ IGENOM SNART SNART SNART

haha jag har aldrig fattat att man kan kommentera MEn det var ju snajsigt

Puss på er

Kommentera

Publiceras ej